Genomförandeplanen: dokument över planeringen. Förbereddes hos deltagare och stödperson och slutfördes i samtal med leverantör, i anslutning till start.
Slutdokumentation: en sammanfattning av den genomförda arbetsträningen. Skrevs av leverantör tillsammans med deltagaren. Gicks gemensamt igenom vid avslutsmötet.
Närvarorapport: ifylldes månadsvis och undertecknades av deltagare och leverantör. Leverantörer fick behålla originalet. Kopia sändes som underlag till fakturan.
Faktureringsrutin: fakturan skickades efterföljande månad. Fakturan skulle innehålla namn på deltagaren och vilka veckor fakturan avsåg. Undertecknade närvarorapporter bifogades.
Vid hinder i planeringen: Om en deltagare inte följde planeringen ansvarade leverantör för att söka kontakt med deltagaren under första veckan. Efter en vecka kontaktade leverantör stödperson och gjorde en plan för fortsättning, vem gjorde vad. Ett avbrott i planeringen gjordes i en överenskommelse mellan alla parter.