
MIA Vidare Stockholm drevs mellan 1 juni 2020 – 30 september 2022. MIA Vidare Stockholm var ett av 8 delprojekt inom Stockholms län. Varje delprojekt hade sitt eget arbetssätt och denna rutin gällde endast Stockholm.
En deltagare från MIA vidare hade en Case manager som stödperson. Vid en förfrågan om studiebesök och platstillgång var det Case managern som kontaktade deltagare.
Nedanstående dokument används i samarbetet med MIA-deltagare
Samtycke – Samtycke om informationsutbyte mellan MIA och anordnaren. Dokumentet kom med deltagaren eller skickades med post
Genomförandeplan – Planeringen av arbetsträningsperioden. Dokumentet skrevs gemensamt av deltagaren, samordnare och anordnaren inför start
Slutrapport – mall gick att få av case manager vid start. Leverantören ansvarade för att skriva slutrapporten och delgav innehållet till MIA och deltagaren innan avslutsmöte, för eventuella revideringar. Rapporten skrevs ut i 3 exemplar till avslutsmötet.
Närvarorapport – leverantör ansvarade för att registrera månadens närvaro i Aventus. Leverantören ansvarade för att dokumentet skrevs ut och undertecknades av deltagaren. Rapporten skulle vara MIA tillhanda senast den 4e varje månad.